Av Emelie - 4 juni 2014 17:42

Idag har jag och Iza varit ute och gått i en hel halvtimme plus lite till för vi skulle till en pizzeria i Skälderviken men den hade stängt så då gick vi nästan hela vägen till magnarp men vi kunde bara gå till pizzerian i Valhall park och köpte vi lite mat och dricka men när vi skulle ta bussen tillbaka så missade vi den med en minut och då fick vi sitta och vänta i en kvart på att nästa buss skulle komma, och vi båda fick nästan fri spel bara för att vi gick så långt och inte bara det för när vi kom till baka tillslut så blev vi tvingade till att vara med och tävla och vem som kunde göra knopar snabbast men vi tog själva beslutet att inte vara med. Och killen som tvingade oss logg med världens leende och blickar för ville tvunget att att vi skulle vara med men det ville vi inte, sen stod han och fotade alla som var med i tävlingen och jag hoppas att han inte fick med oss.

Av Emelie - 3 juni 2014 18:58

Känner mig duktig idag har jag haft möte på skolan, varit och handlat med mamma, gjort pannkakor som jag ska ha imorgon, gjort middag till mig och mamma också ha jag diskat eftersom vår diskmaskin är trasig också har jag slängt in tvätt i tvättmaskinen. Så jag känner mig väldigt duktig och i morgon ska jag få va mamma GPS när hon ska köra mig till Skälderviken trots att hon har hämtat mig där en gång men då var det pappa som körde.

Av Emelie - 3 juni 2014 09:27

Japp nu är det inte alls många dagar kvar nu och det är inget man vill tänka på direkt men det är svårt när alla upprepar det hela tiden, men man får nog ha lite roligt slänger man går kvar i skolan. Man vill ju liksom inte lämna skolan och alla underbara lärare som man har och det känns inte riktigt som att man är färdig med skolan än och då menar jag från åttan till nian, jag har mycket mer att ge känns det som, men vad kan man göra åt det nu det är ju liksom 6 skoldagar kvar nu så det är nog lite sent. Men nu tänkte jag berätta lite om vad jag och Iza gjorde igår. Igår var jag och Iza på stan under rasterna så klart men först på morgonen var jag med Iza på musiken fast att min grupp igentligen hade slöjd men jag kände att jag har lite att ta igen på musiken men istället så spelade vi en låt från Elvis och då spelade jag och Iza på pianot fast igentligen är det en keyboard som vi kallar för piano. Och efter musiken gick vi ut och sen gick vi tillbaka till slöjden så vi kunde få reda på vad vi hade för betyg, sen på eftermiddagen hade vi svengelska och på rasten mellan svengelskan och SO'n så gick vi och köpte jordgubbar och chokladmjölk men när vi skulle sätta oss ner och äta så började det regna så då var vi tvungna att gå tillbaka till skolan, och då åt vi jordgubbarna i skolan istället. Plus att denna veckan snart är slut och att vi har avslutning på seglingen imorgon och vi har ingen aning om vad vi ska göra. Och på torsdag är jag ledig från skolan under hela dagen.

Av Emelie - 2 juni 2014 12:38

Idag har det varit en väldigt lugn dag fast det är ju veckan innan skolan slutar så det är ju inte så konstigt att dom sista dagarna blir ganska lugna. Men nu sitter man där och har inget och göra bara för att allt är färdigt, känner mig duktig. Vi fick reda på vad vi hade för betyg i slöjden och där tyckte jag att min slöjdlärare var väldigt snäll mot mig, hon sa liksom att jag inte hade klarat att målen som man ska för att kunna få ett E i betyg men ändå så fick jag ett E så där tyckte jag att hon var väldigt generös mot mig. Har aldrig varit med om en lärare som har varit så snäll så att dom ger en elev ett betyg fast att man inte har uppnåt alla målen men hon sa också att jag hadde försökt väldigt mycket och provat men metall slöjden var mycket roligare än träslöjden.

Av Emelie - 31 maj 2014 15:34

I torsdags var jag på väla med mamma, syrran, vår kusin och min moster och då kollade vi på kläder till studenten eftersom min artonåriga kusin ska ta studenten nu på torsdag och sen är ju skolavslutningen veckan efter. Men iallafall så hittade min moster en klänning till mig som vi köpte men som jag sedan lämnade tillbaka igår eftersom jag hittade en annan klänningen dom jag tycker bättre om, och skolavslutningen lär inte bli någon höjdare men har jag berätta om sen tidigare men det kommer nog bli en dag med tårar men det är inget jag kan göra något åt precis, alla säger att det ska bli skönt att sluta skolan men jag tycker senare tvärtom. Nog med det nu. Sitter just nu i sängen och lyssnar på musik medans Nosa som vanligt får springa rundor lite hur han vill, vet inte riktigt om jag vågar gå ut och träna han i hoppningen nu när det är lite mulet ute, jag behöver ju också införskaffa mig lite mer hinder känns det som, så jag träna han med riktiga hinder istället för mina små tomma bensin dunkar som funkar bra som hinder stöd men dom vara ju inte för evigt precis så jag skulle verkligen behöva riktiga hopphinder.

Här är en bild på klänningen och skorna som jag ska ha till den.

Av Emelie - 29 maj 2014 12:23

Samma ras men har helt olika personligheter plus att dom är nyborstade

Av Emelie - 28 maj 2014 15:40

Tja.
idag har seglingen inte varit någon höjdare direkt men det var ändå roligt, det bästa är fortfarande att åka motorbåten eller det var det iallafall idag för när jag, Iza och Ida skulle segla och vi kom ut på öppet vatten och när vi skulle vända så la sig båten nästan på sidan och det var inte så roligt speciellt inte när det blåser som det gör nu, kan ju säga att det var lite smått läskigt i vissa situationer när båten skulle svänga. Och inte minst när vi skulle sitta på båtens sida om ni fattar vad jag menar, men iallafall jag var tvungen att sätta mig mitt i båten för när man satt mitt i båten så kändes det bättre när båten svängde och då var det bara att ta imot andra sidan av båten med armen. När båten svängde som den gjorde så skrek jag och Iza allt vad vi kunde för ingen av oss tyckte om det men sen byte vi båt och då hamnade vi i motorbåten istället och då fick Iza köra båten och det var nog det roligaste, när vi först satt i segelbåten så tog Lotta bilder på oss alla som seglade och hon tog även bilder på mig och Iza i motorbåten. Och innan seglingen så var jag och Iza borta nästan en hel lektion, då vi tog en tur till Ica och köpte lite fika och varsin glass, medans vi gick till Ica så tog vi en stor omväg och den omvägen gick uppför en jäkligt stor backe så efter den baken fick vi väldigt ont i våra ben.

Av Emelie - 27 maj 2014 18:10

Hej igår kväll när jag och mamma skulle hämta syrran hos hennes kompis på deras går, så när vi precis skulle köra därifrån så säger syrran "titta ett rådjur" och mycket riktigt där stod det ett rådjur på åkern, och jag lyckades med att fota den och det är jag glad över. Och ja jag vet att bilderna blev lite suddiga men blev lite stressigt med att ta upp mobilen och fotta innan den han hoppa iväg.