Av Emelie - 14 maj 2014 21:58

Hej idag hade vi ju segling med skolan men det blev inte mycket till segling, när vi precis hade satt oss i båtarna så började åskan mullra och jag som hatar åska, då var vi tvungna att gå upp på land igen och vänta på att åskan skulle gå bort, det åskade säker tre gånger och sen var det över trodde jag. Sen när vi skulle segla så var vi säkert ute i båtarna i en kvart, tjugo minuter kanske sen kom mullrandet igen och då var vi tvungna att åka in på land. Men idag var det faktiskt roligare att åka med motor båten bara för att det hade regnar och att vågorna var högre och då är det mycket roligare för då guppar det mer, sen brukar vi aldrig få köra motorbåten men det fick vi idag, fast jag körde ju inte utan jag var för feg för det fast det var två andra tjejer som körde istället med läraren som stod bredvid och höll koll. Kan ju säga att jag trodde aldrig att jag skulle sätta mig i en båt när det hade åskan ute men det gjorde jag. Jag åkte motor båt ut ut hamnen och satt i segelbåten på väga in i hamnen.

Av Emelie - 14 maj 2014 20:10

Vet inte vad ni tycker men jag undrar om han är släkt med en säl, jag tycker att han har ögon som en säl när man tittar på honom på nära håll. Han är min lilla säl.

Av Emelie - 14 maj 2014 08:22

Hej gissa vad jag vaknade upp med utanför mitt fönster det är iallafall ingen skinande sol men det sägs att solen ska komma framåt eftermiddagen och det hoppas jag verkligen på. Igår lärde sig Nosa något nytt, han hade öppnat buren och sedan hoppar ur den så när jag skulle gå upp och hämta honom igår så var han inte i sin bur plus att han skrämde skiten ur flipp, det var jätte kul att se Flipp så rädd, han brukar annars inte vara rädd för Nosa dom är lite som bästa kompisar tror jag iallafall. Men jaja jag får väll hoppa i skorna och sedan åka iväg till Skälderviken.

Av Emelie - 13 maj 2014 12:02

Jag skulle ha hemkunskap men jag fick stanna i skolan bara för att jag missade när dom andra åkte och för att jag hade matte samtidigt med rektorn som är utbildad matte lärare och det är ju alltid bra, jag ville faktiskt stanna i skolan för när man har hemkunskap så lär man sig inte så mycket igentligen. Jag lär mig ingenting när jag har hemkunskap för vi lär oss bara att laga mat och det kan jag redan, jag har nog väldigt mycket glitter på mig idag.

Av Emelie - 12 maj 2014 20:24

Då har man klippt klorna på Flipp, måste ju säga att han är ganska lätt att klippa klorna på, fast han vet ju att när han har varit duktig så får han godis.

Av Emelie - 12 maj 2014 17:01

Hej.
Idag har dagen varit full av skratt plus att jag och Iza var lite knasiga idag, för jag gick in i två dörrar och jag gick nästan in i en vägg och Iza trillade ner för en väldigt kort trappa och en trottoarkant så japp vi har haft en full dag med knas. Och sen gick vi rundor hela tiden och sa att allt var snutens (polisens) fel och det var ganska roligt för varje gång Iza sa det så skrattade jag så att jag nästan vek mig dubbelt för det var så roligt. Och jag tror att det kommer bli liknande imorgon förutom att jag har hemkunskapen hela eftermiddagen och det rycker ingen av oss om speciellt inte jag, för jag får alltid jobba själv för alla andra har redan någon att jobba med.